Rigatoni ze szpinakiem i sosem śmietanowym.

 
Wszędzie wokół akcja wiosna, pora schować zimowe kurtki, odświeżyć szafę, zapisać na fitness, porzucić kanapę i tv na rzecz spacerów lub biegania, a zimowe zapiekanki zastawić lżejszymi posiłkami. Ale nie samymi sałatkami człowiek żyje, a ja nawet nie próbuję się oszukiwać, że przetrwam wiosnę bez moich ukochanych makaronów!  Ta pasta z pewnością nie należy do dań dietetycznych, ale jest zdecydowanie bardziej light, niż np. carbonara. Główny składnik to SZPINAK. Można go kochać albo nienawidzić, nie można jednak nie docenić jego wartości odżywczych.

Ja szpinak uwielbiam! ♥ a Wy, do której grupy należycie?
składniki,
2 porcje:

1 łyżka oliwy
2 ząbki czosnku
1 mała cebulka
200g szpinaku świeżego
lub mrożonego
2 łyżki masła
200 g makaronu rigatoni
100ml gęstej kwaśnej śmietany
(użyłam 18%)
sól morka
świeżo zmielony czarny pieprz
tarty parmezan
lub cheddar do posypania



 
przygotowanie:
Makaron ugotować al dente wg wskazówek na opakowaniu. Pozostawić w przykrytym garnku.
Na dużą patelnię wlać oliwę, zeszklić cebulkę, dodać wyciśnięte ząbki czosnku, chwilę smażyć, dodać grubo pokrojony szpinak (lub rozmrożony i odsączony z wody) i masło. Podgrzewać przez 3 -4 minuty. Doprawić solą i pieprzem.
Wlać śmietankę, wymieszać i lekko podgrzać. Dodać makaron. Całość połączyć i podgrzać, ewentualnie doprawić. Posypać startym serem.
Smacznego!


 



 
 



 
 

6 komentarzy:

  1. O rany uwielbiam tą potrawę! Zawsze robię z razowym makaronem. Pozdrawiam i będę w padać w odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam szpinak i dla mnie to danie jest idealne:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jedno z moich ulubionych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma takiej wiosny czy lata, które odciągną mnie od makaronów!!! Właśnie takich ze szpinakiem, mascarpone, szparagami, łososiem, pomidorkami...... o nie!! Makaron to podstawa!! Twój jest właśnie taki jak być powinien!! A ja jestem taka głodna, ale o 23.12 to już raczej do kuchni nie powinnam wchodzić, no chyba, że po szklankę wody zamiast ;) Buźka

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham szpinak ;) a Twoje danie jest fantastyczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś właśnie robię na konkurs dla wnusia do przedszkola.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 What's cooking? , Blogger