Roczek bloga i czekoladowo-orzechowy tort

 
What's Cooking? miało wczoraj okrągły roczek. Doskonale pamiętam pierwszy wpis - Oponki, opublikowane rok temu w Tłusty Czwartek. Ekscytację. I obawy, które mi towarzyszyły. Czy to dobry pomysł. Czy wytrwam. Czy ktoś będzie chciał to czytać. Czy znajdę czas. Czy nie braknie mi pomysłów. Czy ja i mój 500D będziemy potrafili współpracować. Czy będzie wystarczająco apetycznie. Czy nie braknie mi pomysłów. Czy... - miałam w głowie kompletny mętlik. Dzisiaj wiem, że był to świetny pomysł. Blog pozwala mi zdobywać nie tylko kolejne kulinarne levele, ale także rozwijać pasję związaną z fotografią, a przede wszystkim, dał możliwość poznania wyjątkowych ludzi, którzy kochają to, co ja. Kochani, dziękuję Wam, że jesteście ze mną - każda zaglądająca tu osoba, każdy komentarz cieszy równie mocno. Wasza obecność jest dla mnie najlepszym źródłem inspiracji i mobilizacją Ogromny buziak dla tych, co bez lęku testują moje kulinarne eksperymenty, i dla D. za cierpliwość i zmywanie gór naczyń większych, niż w znanej reklamie
A jak urodziny, to koniecznie tort! A właściwie torcik. Czekoladowy z orzechowo-czekoladową masą i jeszcze bardziej czekoladową polewą...
 
składniki,
2 torownice ok.10cm:

1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1/4 szklanki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki soli
1/2 szklanki mleka
1/4 szklanki oleju roślinnego
1 łyżka rumu octu winnego
3 łyżki mocnego espresso
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

masa:
100 ml śmietanki 36%
150 g mascarpone
250 g masy
krówkowej kakaowej

polewa:
100 g czekolady 70% kakao



przygotowanie:
ciasto: Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, kakao, sodę, sól, wymieszać. Zrobić wgłębienie i wlać w nie mleko, olej oraz ocet winny. Dodać ekstrakt z wanilii, połączyć składniki mieszając łyżką. Tortownice napełnić masą do 2/3 wysokości. Wstawić do piekarnika i piec przez 25 minut. Po tym czasie patyczek wetknięty w środek powinien być suchy. Wyjąć z piekarnika, wystudzić i każde ciasto przekroić na 2 blaty.

masa: Ubić śmietankę, następnie stopniowo dodawać mascarpone ciągle miksując, na koniec dodać masę krówkową, szybko wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji.

Blaty przełożyć masą, układając jeden na drugim, wyrównać i pokryć ciasto z zewnątrz. Schłodzić w lodówce przynajmniej 2 godziny. Przed podaniem oblać roztopioną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą.
Smacznego!


26 komentarzy:

  1. U Ciebie również roczek! Fajnie :-) Czy i Tobie tak szybko minął? Ja w lutym tamtego roku założyłam bloga.I nie sądziłam,ze to tak fajna przygoda ;-)

    Pozdrawiam serdecznie :-)))
    chętnie poczęstowałabym się tym torcikiem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie też|!? Już zaglądam :) A torcik zniknął w parę chwil... Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Czym zastąpić mascarpone w kremie? Czy można zamienić na inny składnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, myślę, że możesz zrobić krem na bazie samej kremówki, lub uzyć innego kremowego serka :) Nie lubię ciężkich mas, ale dobrze sprawdzi się też krem budyniowy z masłem.

      Usuń
  3. Kochana Aniu!
    uwielbiam Twoje mega-apetyczne przepisy i Twoje cudowne fotografie (też mam 500-setkę :)
    Twoja decyzja o powstaniu bloga była strzałem w 10-kę :) Poznałam Cię (wirtualnie) jako posiadaczkę cudownego mieszkania, które wspominam do dziś, a tu się okazało, że nie tylko świetny z Ciebie dekorator wnętrz, ale i mistrz kuchni :) Gratuluję pierwszego roczku i czekam na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elle!
      Dziękuję za wsparcie i tak pozytywne słowa, pamiętam, jak Cie zamęczałam pytaniami o aparat :)
      Ale mam też skargę - od jakiegoś czasu nie mogę nic u Ciebie napisać, gdy próbuję odpalić twojego Cudnego Bloga, internet sie buntuje i wraz z jakimś nieoczekiwanym wyjątkiem, twoja Strona zamyka. Zgłaszał Ci ktoś podobny problem,czy tylko u mnie coś się zepsuło?
      Ściskam :)

      Usuń
    2. hmm... nic mi o tym nie wiadomo... nikt nie mówił o takim problemie.. nie wiem co się może dziać :(

      Usuń
  4. Gratulacje! Tort prezentuje się godnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Współpraca z 500D nawiązała się pięknie :)
    Na następny rok, również tak dobrych i ciekawych przepisów i by wena nigdy nie opuściła! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sto lat, sto lat.......
    cieszę się ze jest ten blog bo czyni nasze życie smaczniejszym
    pozdrawiam barabella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli tak sie dzieje, to ja się cieszę jeszcze bardziej! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. ciacho wygląda smacznie, powodzenia w dalszym gotowaniu:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę jeszcze wielu udanych lat blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kolejnych, pełnych inspiracji lat blogowania :) !

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje:)
    Skoro komenty tak Cię cieszą, to będę się częściej zachwycać nie tylko w myślach. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewa :) Jasne, że cieszą, dobrze wiedzieć, co się Czytelnikom podoba, a co warto zmienić, to napędza do działania :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Wszystkiego najlepszego, obyś dalej tworzyła takie świetne przepisy!: )

    OdpowiedzUsuń
  12. 100 lat 100 lat 100 lat:-) a z takim tortem to i ja chcę obchodzić urodziny i blogowe i te moje:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejnych lat tak owocnych i mnóstwa inspiracji:-))!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Serdecznie gratuluję życząc dalszych sukcesów. Tort inspirujący. Zapraszam na http://mysweetdreaminghome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 What's cooking? , Blogger