Kurczak w aksamitnym sosie orzechowym. Mój ulubiony.

 
Nie lubię fixów, pomysłów na i innych cudownych receptur na szybki obiad. Pewnie, że od czasu do czasu zdarza mi się spałaszować coś z torebki, albo z ciekawości sięgnąć na sklepową półkę po jakąś nowość, staram się jednak unikać aromatów identycznych z naturalnym, wzmacniaczy smaku, glutaminianu sodu i tym podobnych, zbędnych w kuchni dodatków. Musze jednak przyznać, że niektóre z dan instant mają naprawdę niezły smak, a pomysły na dania bywają świetne. Fix orzeszkowy do kurczaka posmakował mi od razu, obłędny lekko słony smak, aksamitna konsystencja sosu, słodka marchewka, obiad idealny! ...tylko ta chemia w środku. Jak zrobić równie pyszny sos od podstaw? Szukając inspiracji na www.blogchef.net trafiłam na przepis na sos z ... masła orzechowego! Nie wiem, dlaczego nie wpadłam na to wcześniej. Metodą prób i błędów udało się zrobić aksamitny, pyszny i całkiem domowy sos orzechowy.
 


składniki
(4 porcje):
500g piersi z kurczaka
3 małe marchewki
1 cebula
1/3 szklanki orzeszków ziemnych
2 łyżki oliwy
sól morska

sos:
3 łyżki masła orzechowego
3 łyżki jasnego sosu sojowego
1 łyżka octu ryżowego
1 łyżka oleju sezamowego
1 łyżeczka brązowego cukru
1/4 szklanki wody 
 
 
 
 
przygotowanie:
Marchewkę kroimy w plasterki, cebulę w kosteczkę a kurczaka w dłuższe paski, kurczaka oprószamy solą, na patelni rozgrzewamy oliwę. Wszystko podsmażamy ok. 5 minut, co chwilę mieszając, aż kurczak będzie opieczony z każdej strony, a cebula szklista.
 
W rondelku z grubym dnem dokładnie łączymy masło orzechowe, sos sojowy, ocet, olej sezamowy, cukier. Podgrzewamy chwilkę i doprowadzamy do wrzenia, dodajemy wodę i dokładnie mieszamy. Wlewamy na patelnię. Podgrzewamy 5-7 minut na małym ogniu aż smaki połączą się a sos osiągnie pożądaną konsystencję.
 Podajemy z ryżem, posypane orzeszkami ziemnymi.
  
Smacznego!




 

17 komentarzy:

  1. Powaliłaś mnie!! Sos z masła orzechowego! Masło zostało zakupione podczas tygodnia amerykańskiego w Lidlu także trafi do sosu na bank :)
    p.s. ja też nie cierpię E-cośtam, ale zdarza mi się zgrzeszyć pieczarkową - gorący kubek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że kurczak smażony :( tak to z chęcią zrobiłabym to sobie na obiad bo tak smacznie wygląda ! Może coś z warzywami albo kurczakiem na parze?;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie zaliczam się do zwolenniczek wszelkiego rodzaju produktów, które wystarczy zalać wodą i wymieszać.. ;)

    Super przepis!:) Koniecznie do wypróbowania (oj, długa robi się moja lista, długa;]).

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Bardzo polecam, ja dodałam tylko o jedną łyżkę masła orzechowego więcej niż w orginalnej recepturze i wyszło genialnie! Pyszne danie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli nie macie masła orzechowego wystarczy wspypac trochę orzeszków do blendera dodać minimalna ilość wody ( naprawdę odrobinę). Zmiksowac i gotowe :)
    P.S.czasami dajaje jeszcze miodu

    OdpowiedzUsuń
  6. już wiem co jutro będzie na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis, wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masło orzechowe może być bez dodatków. Np. ja kupiłam z naturavena. W takich małych porcyjkach :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 What's cooking? , Blogger