Drożdżowe z truskawkami, rabarbarem i migdałową kruszonką

To ciasto jest idealne z trzech powodów. Pierwszy to kruszonka - słodkie grudki wydawały mi się zawsze najlepsza częścią ciasta, w dzieciństwie obskubywałam słodki wierzch, a teraz uwielbiam wyjadać ją już na surowo, więc zawsze robię odrobinę więcej, niż w przepisie. Ta migdałowa jest jeszcze pyszniejsza niż tradycyjna. Powód drugi to owoce - możecie użyć tych, które lubicie najbardziej, najlepiej sezonowych, ja wybrałam truskawki i rabarbar. I po trzecie - choć ciasta drożdżowe wyrastają mi czasem aż nadto, najbardziej smakują mi te lekko zakalcowate miejsca tuż pod owocami.

składniki:
250 g mąki pszennej
10 g świeżych drożdży
2 żółtka
40 g drobnego cukru
30 g miękkiego masła
100 ml ciepłego mleka
szczypta soli
2 długie łodygi rabarbaru
2 garście truskawek
3 łyżki brązowego cukru


migdałowa kruszonka:
20 g mąki
40 g mielonych migdałów
30 g cukru
30 g zimnego masła
wszystkie składniki rozetrzeć w misce



przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 180 st C. Tortownice 24 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką. W połowie mleka rozpuścić drożdże z łyżeczką cukru i mąki. Odstawić na około 15 minut, aż się spieni. Do misy miksera wsypać mąkę, sól, cukier, dodać pokrojone masło i żółtka oraz drożdże. Wyrabiać mikserem tak długo, aż ciasto zacznie odchodzić od brzegów i nie będzie kleić się do rąk (ok.15 minut). Przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 40 minut.

W międzyczasie przygotować owoce - rabarbar umyć, obrać, pokroić na ok. 1 cm kawałki, truskawki wypłukać i pokroić w ćwiartki, zasypać brązowym cukrem.

Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką formy. Ciasto będzie rosło, nie przejmujcie się, że w formie zostaje sporo miejsca. Na wierzch wyłożyć odsączone owoce. Posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika i piec około 50 minut.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. mmmmmm :) uwielbiam takie owocowe ciasta z kruszonką :) pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Owocowe ciasta z kruszonką mają swój niebanalny urok, uwielbiam je; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ciasta, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Dziewczyny, ja niesamowicie uwielbiam kruszonkę! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 What's cooking? , Blogger